خون پرده بكارت
...جوان 2...
یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب:خون پرده بكارت ,خون,زنان, پرده بکارت, :: 21:53 :: نويسنده : ...

خون پرده بكارت 

 

1) خون پرده بكارت چگونه است ؟

معمولا پس از پارگي پرده بكارت خونريزي كم و بيش شديدي ايجاد مي شود.لازم است اين خون را از خون قاعدگي تميز دهيم.خون قاعدگي داراي فيبرينوژن كمتر است، لذا ديرتر لخته شده و سلول هاي واژينال در آن بسيار زياد است در حالي كه خون حاصل از پرده بكارت سريعتر لخته شده و حاوي مقادير كمي سلول واژينال است.  لبه هاي پارگي جديد در پرده بكارت معمولا زخمي و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده مي شود.بعد از حدود يك هفته لبه هاي بريدگي از مخاطي مشابه مخاط پرده پوشيده شده و بعد از حدود دو هفته لبه هاي زخم نسبتا گرفته مي شوند. نكته مهم اين است كه لبه هاي پارگي چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هيچ وقت به هم جوش نمي خورند و اگر دو تكه پارگي به هم دوخته شوند محل ترميم به صورت يك اسكار برجسته روشن مشخص خواهد شد.

 

2) آيافقط بايك بار مقاربت پرده بكارت ممكن است از بين برود؟

 بله ، از آنجا كه پرده بكارت دقيقا در مدخل ورودي واژن قرار دارد، معمولا طي اولين مقاربت از بين مي رود، حتي اگر مقاربت بطور كامل انجام نشده باشد. بافت لبان، مَلبان و كِلبان، معمولاً تا قبل از سن بلوغ بسيار نازك و لطيف است. بنابراين طبيعي است هرگونه كشش يا انبساطي كه به اين بافت وارد شود، به احتمال زياد موجب آن مي‌شود كه پرده بكارت را كش داده، آنرا نازك و نازكتر كند و يا اصلاً آنرا، آنهم در نقاطي از آن، پاره نمايد. از همين روست كه بسياري از دختران بالغ و نابالغ در اثر برخي حركات فيزيكي نظير ورزش، اسب سواري، دوچرخه سواري، استفاده از تامپون و يا استشها، پرده بكارت خود را يا بشدت نازك نموده و يا اصلاً به كلي از دست ميدهند. يك دختر ممكن است هرگز متوجه نشود كه كي، كجا و تحت چه شرايطي بكارت خود را از دست داده است؛ چرا كه ممكن است اين حادثه كاملاً بدون خونريزي و يا درد اتفاق افتاده باشد. گاه نيز چنين است كه «اِزاله بكارت» يك دختر در زماني حادث شود كه مطلقاً، به علّت جواني و ناآگاهي وي نسبت به كاركرد اندام جنسي خود، ولو با مختصر خون و درد هم كه باشد، توجهي از جانب او بدان حاصل نشده باشد.

 بود و نبود يا صحيحتر بگيم زايل شدن نسبي يا كامل پرده بكارت به هيچ وجه دليل بر اين نمي‌شود كه به بابهشت او دخول (Intercourse) شده است و يا نه. هيچ فردي نمي‌تواند صرفاً با تست و مشاهده فيزيكي، دريابد كه آيا زن يا دختر با مردي يك نوع آميزش و همخوابگي منجر به دخول داشته است. تنها 50% از زنان و دختران جوان در اثر دخول دچار خونريزي (آنهم ناچيز و براي بار اوّل) مي‌شوند. بنابر اين ملافه سفيد آغشته به خون اصلاً هيچ ملاك قابل اعتمادي براي بكارت يك دختر يا زن جوان نمي‌باشد. شايان ذكر است كه پرده بكارت برخي ديگر از زنان آنچنان كشسان است كه حتي در صورت دخول آلت مرد به بابهشت آنها، آنهم به طور كامل و عميق، نيز گسسته نمي‌شود و آنچنان كش مي‌آيد كه گويي نقش يك كاندوم را ايفا مي‌نمايد! البته اين‌حالت اخير هنگامي رخ ميدهد كه زن يا دختر مذبور ساليان دراز قبل از امر دخول، بتدريج و با انگشت خود، آنهم با عمل استشها، پرده بكارت خود را نازك و كشسان كرده باشد.بكارت قبل از آنكه يك پديده ظاهري، گوشتي و خون آلود صرف و فيزيكي بوده باشد، اصولاً امري است مربوط به روانشناسي‌؛ و ارزشهاي شخصي و اخلاقي يك زن . اين نكته را هم بگويم كه پرده بكارت همينطوري به صرف داخل كردن/شدن چيزي در آن زايل نمي‌شود؛ بلكه درست به اندازه بزرگي همان شيء داخل شده، احياناً كش آمده نازك و يا زايل مي‌شود؛ همين ‌و بس. مثلاً اگر يك دختر تازه بالغ دو انگشتش را در بابهشت خود فرو برد، باز هم به احتمال زياد در هنگام اولين همخوابگي وآميزش بسادگي ممكن است دچاره زايل شدن هرچه بيشتر مابقي پرده بكارتش شده و چند قطره خوني از وي بچكد. برخي از زنان، آنهم پس از سالها همبستري با شوهرانشان و يا حتي مرداني چند، باز هم و در هر مورد به علت پايداري و ضخامت زياد پرده بكارتشان، پي‌در‌پي در هر مورد از دخول، چند قطره‌اي خون به خود مي‌بينند. بزرگي قطر و قامت آلت مردان به علاوه مكانيك آميزش آنها با زنان از يكديگر متفاوت است؛ بنابراين ممكن است زني در اثر دخول با يك مرد دچار خونريزي شود، اما با مردي ديگر نه. حتي حالاتيكه زن و مرد با يكديگر همخوابگي مي كنند، ممكن است در كش يافتن و يا ضايع شدن هر چه بيشتر پرده بكارت زن اثر داشته باشد. بطور كلي مي‌توان گفت كه اين پرده به نحوي نسبتاً كامل، آنهم صرفاً در اكثر موارد به طور آماري و نه قطعي، پس از آنكه زن صاحب نخستين فرزندش شد، زايل مي‌شود.

 

 

3)آياسقوط از ارتفاع مي تواند باعث پارگي پرده بكارت شود؟

خير، سقوط از ارتفاع، بلند كردن جسم سنگين، كوهنوردي،و موارد مشابه به هيچ عنوان نمي تواتنند باعث پارگي پرده بكارت شوند.البته ممكن است در اثر سقوط يا انجام كارهاي سنگين مقداري خونريزي از دستگاه تناسلي مشاهده شودكه در هيچكدام از مواردمربوط به پارگي پرده نيست فقط به خاطر فشار وارده بر رحم است مكانيسمي مشابه قاعدگي دارديعني فشار به رحم باعث خونريزي يا لكه بيني در فرد مي شود. تاكيد مي كنم پرده بكارت فقط و فقط در اثر ضربه مستقيم به آن يا مقاربت پارگي پيدا مي كندو جز ضربه مستقيم هيچ مورد ديگري باعث پارگي آن نمي شود

 

 

4) خونريزي ايجاد شده در اثر پارگي پرده بكارت چه مقدار است؟ و اصولا در چه حدي بايد باشد؟

حداقلي براي خونريزي در اين حالت نداريم ممكن است در حد يك يا دو قطره باشد و يا شايد هم بيشتر باشد ولي حداكثر به اندازه آغشته شدن يك عدد پوشك خواهد بود و چيزي كه مسلم است اينست كه اين خونريزي نبايد ادامه داشته باشد و معمولا در عرض يك يا دو دقيقه تمام مي شود اگر در مواردي خونريزي ادامه داشت احتمال پارگي هاي اطراف واژن مطرح مي گردد كه در اين صورت حتما بايد ترميم شود و اين بيشتر زماني اتفاق مي افتد كه مقاربت بدون رضايت زن و با مقاومت وي و اصرار طرف مقابل انجام شودكه در اين موارد بايد پارگي واژن ترميم شود.در پايان تاكيد مي كنم كه پرده بكارت ملاك مطمئني براي تشخيص سلامت جنسي دختران نيست و انواعي از پرده بكارت وجود دارد كه خونريزي ايجاد نخواهد شد و در اين موارد بهتر است حتما قبل از ازدواج به پزشك يا ماما مراجعه شده و برگه گواهي سلامت دريافت شود

 اگر خروج خون حيض از بابهشت دختر به بيرون از بدنش به راحتي صورت نگيرد، آنگاه دچار درد شديد و دلـمه،Cramping، شدن خون در نخستين موارد از پريد خود مي‌شود.

 

 

5) اصطلاح "دختره باكره " به چه دختراني اطلاق مي شود ؟

مورد استفاده پزشكان :تعريف علمي دختر باكره : دختري است كه پرده بكارت آن سالم باشد . و در صورتي كه پرده بكارت دختر ( به هر علتي ) پاره شود ، دختر ديگر باكره نيست .

مورد استفاده مراجع محترم تقليد :تعريف فقهي دختر باكره : دختري است كه پرده بكارت آن سالم باشد . وقتي اولين نزديكي صورت گرفت دختر ديگر باكره محسوب نمي شود حتي اگر از ديد علمي باكره باقي مانده باشد .

مورد استفاده قضات و وكلا :تعريف حقوقي دختر باكره : دختري است كه سابقه ازدواج ثبت شده نداشته باشد . به محض اينكه اولين ازدواج دختر از لحاظ قانوني ثبت شود ، دختر ديگر باكره نيست ، حتي اگر از ديد علم باكره باشد . و قبل از ثبت ازدواج قانوني ، دختر باكره محسوب مي شود ، حتي اگر باكره نباشدپرده بكارت يك چين غشايي نامنظم است كه از اپيتليوم شاخي تشكيل شده است درست در مدخل ورودي واژن قرار داردو در واقع به منزله درب ورودي واژن است و اولين بار با مقاربت، معاينه خشن، ضربه، جراحي دچار پارگي مي شود.معمولا پرده بكارت داراي يك يا چند سوراخ كوچك است كه براي خروج خونريزي قاعدگي تعبيه شده است و در صورتيكه پرده بكارت اصلا سوراخ نداشته باشد و بطور كامل واژن را بسته باشد، خون قاعدگي در پشت پرده تجمع مي يابدو آشكار نمي شودو در رحم انباشته مي شودو در اثر پس زده شدن به داخل حفره صفاقي مي تواند سبب بيماري اندومتريوز و نازايي شود كه اين مورد بسيار نادر است.در مورد پرده بكارت سوالات زيادي در بخش نظرات مطرح شد كه در زير چند نمونه از اين سوالات را مطرح نموده و به جواب اين سوالات مي پردازم:

 

6) آيا دليلي بيولوژيكي براي وجود پرده بكارت وجود دارد؟

اندام تناسلي و ادراري زن طي دوران فرگشتي / تكاملي خود در رحم مادر، ابتدا از يك لوله مشترك به نام (Müllerian Duct) شروع به رشد كرده و سپس بتدريج به قسمتهاي داخلي و خارجي اين دو عضو، من جمله مثانه، مجاري ادرار، لوله هاي فالوپ، رحم، واژن، لبان بزرگ و كوچك (ملبان و كلبان) و كليتوريس (چچوله) تغيير شكل مي يابنددر واقع مي توان گفت كه سكس ابزار و دستگاه ادراري نخست داراي يك مركز ادغام بوده اند كه پس از تكميل و جداشدن اين دو از هم، باقي مانده آن به صورت قشري گوشتي كه متشكل از بافتي الاستيكي و رشته هايي ارتجاعي است، بابهشت / دهانه واژن را مي پوشاند. شبيه اين جريان را مي توان در سير تكاملي دهان نيز مشاهده نمود. تا قبل از تكامل نهايي دهان، لايه اي به نام «ديسك دهاني،Oral Plate» وجود دارد كه طي جريان رشد و تكامل اندام، بتدريج از هم  گسسته شده و سپس زايل مي شود.

تا كنون هيچگونه رابطه مستقيمي بين وجود پرده بكارت و هدف تطبيقي اش، آنهم به نفع موجودات من جمله انسان كشف نشده است. گفتني است كه وجود اين لايه گوشتي در دهانه اندام تناسلي منحصر به انسان نيست و مي توان آنرا در دسته اي از جانداران كيسه دار و پستاندار مانند اسب، وال و كفتار و غيره نيز مشاهده نمود. هيپوتزهاي بسياري راجع به اين پرده وجود دارد. به عقيده برخي پژوهشگران وجود آن در دوره جنيني او را از عفونت هاي مكرر در اندام تناسلي اش محفوظ نگه مي دارد. برخي اين لايه را همانند اندامهاي ديگري چون آپانديس و انگشت كوچك پا (؟) مي دانند كه بتدريج به تحليل مي روند. گروهي نيز كاركرد چنين عضوي در واژن سگ و الاغ را اينطور تعبير مي كنند كه پرده  به مثابه قفلي است كه پس از جفت گيري درب آنرا مي بندد و از خروج مني از آن جلوگيري مي كند. به عقيده تكامل شناسان اين پديده به نفع بقا و تكثر موجود زنده است. اما چرا شكل آن در گونه هاي تكامل يافته تري مانند انسان و ميمون به صورت امروزي در آمده، سوالي است  هنوز بي پاسخ! 

 

 

 

7) آيا امكان ترميم ، شبيه سازي پرده بكارت وجود دراد ؟

 هايمنورافي (Hymenorraphy)   هايمنوپلاستي (  Hymenoplasty) يا بازسازي پرده بكارت با عمل جراحي، جرياني است كه طي آن بقاياي اين پرده كه بر اثر آميزش و يا هر دليل ديگري از بين رفته، با قرار دادن كپسولي ژلاتيني كه حاوي ماده اي شبيه خون است، به هم دوخته مي شود. اما بدليل فقدان رگهاي خوني در اين ناحيه اين اتصال موقت بوده و براي نتيجه مطلوب بهتر است تا يك هفته قبل از شب زفاف انجام گيرد. گاهي اوقات نيز كه اثري از اين بقايا برجاي نمانده، بخشهايي از دهاته واژن به هم دوخته مي شود تا نقش پرده را بازي كند. اين عمل در ايران و برخي ديگر از كشورهاي عربي غير قانوني است و تنها در صورتي انجام مي گردد كه پزشكي قانوني حكم آن را، مثلاً بنا برا اينكه ايزال پرده طي حادثه رانندگي باشد، تاييد كند.

به گزارش مجله پزشكي بريتانيا، با رايج شدن عمل جراحي و بازسازي پرده بكارت آمار قتل هاي ناموسي زنان به خاطر ثيوبت / عدم باكره گي شان در مصر طي چند سال اخير به ميزان 80 درصد كاهش يافته است. مطمئناً زنان بسياري براي نجات آبرو و حيثيت خود و پاكدامن جلوه دادن خويش در مقابل شريك آينده شان و همينطور براي فرار از قضاوات نابجا و سزاهاي وحشتناك دست به اين عمل جراحي مي زنند. ظاهراً چنين رايج است، كه غالباً 99.9% مردم به غلط گمان دارندكه انگاري «پرده بكارت» عضو يا سازه «بابهشت» زن است. اين در حاليست كه با يك مشاهده ساده اما دقيق بخوبي مي‌توان در‌‌يافت كه پرده بكارت جزو مَلبان ، آلت تناسلي آنهاست و بنابراين اندامي كه كاملاً خارج از اندام بابهشت قرار گرفته است. اين پرده داراي بافتي گوشتي نسبتاً كشسان است كه آنهم به شكلي ناقص و الاستيك جلوي «سوراخ بابهشت» برخي از دختران و زنان را، مثل تار عنكبوت كه دهانه غاري را به ظاهر مسدود ميكند، مي‌پوشاند. در برخي از فرهنگ ها آنرا ”گيلاس دختر“ نيز ناميده اند، كما‌ اينكه ما و البتّه بسياري از ملل ديگر به آن عنوان «پرده بكارت» داده‌ايـم؛ يك اسم كاملاً بي مسمّاــ البّته.

در مراحل آغاز رشد جنيني، اصلاً بابهشت طفل سوراخي ندارد. باري، آن لايه از بافتي كه در اين مرحله كاملاً راه بابهشت را مسدود كرده، تقريباً كمي قبل از تولّد دختر بطور ناقصي تقسيم شده، پيوستگي و يكپارچگي خود را از دست مي‌دهد. اندازه و شكلِ گسست و پارگي پرده بكارت در هر دختري نسبت به ديگري فرق ميكند. دختراني هستند كه حتي در بطن مادر خود، بطوركلي اين بافت را از دست ميدهند، آنهم به اين علت ساده كه «لبان» سكس-ابزار آنها اعمّ از كوچك و بزرگ؛ همچون گلي، كاملاً از همديگر شكفته شده و رشد يافته و البته به نحوي متقارن و زيبا شكافته شده است. گاه در مورد برخي از دختران بدشانس چنان است كه پرده بكارت آنها همچنان پس از تولّد نيز جلوي ورودي بابهشت آنها را سد كرده است، كه در اين صورت مي‌بايست توسط پزشك مربوطه و والدين دختر چك شده و در صورت لزوم اين مسدوديت را اگر نه به طوركامل، بلكه به شكلي ناقص از ميان بردارند. چرا كه بعدها و در سنّ بلوغ خونروش ماهانه او به علّت همين مسدوديت مختل خواهد شد و باكتريهاي مضّر در خون حيض ممكن است فرد را به شوك مرگ دچار كند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 858
بازدید کل : 19760
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

Online User